110.cu MEKTÛB TERCEMESİ
MENÂKIB-I ÇİHÂR YÂR-İ GÜZÎN
BİRİNCİ MENÂKIB
Hakikat Kitâbevi Yayınları-Menâkıb-ı Çihâr Yâr-i Güzîn Sf: 99-100
Hazret-i Resûl-i ekrem ve nebiyyi muhterem “sallallahü aleyhi ve sellem” hazret-i Ömere, Fârûk lakabını takmışlar idi. Sebebi o idi ki, hakkı bâtıldan fark etdi [ayırdı]. Dîn-i islâmı kabûl etdi. Din onlar ile kuvvet buldu. Fârûk lakabı almasına bir başka sebeb de budur: Bir münâfık ile bir yehûdî, bir husûsda anlaşamadı. Yehûdî da’vâyı hâlletmek için, Sultân-ı Enbiyâ hazretlerinin meclis-i şerîflerine gelmek istedi…
BİRİNCİ CİLD, 128. ci MEKTÛB
Hakikat Kitâbevi Yayınları-Hak Sözün Vesîkaları Sf.334-335
Fenâ ve bekâya vâsıl olmadan evvel, hâsıl olan ahvâlin bir kıymeti yokdur. Hak teâlâya tâlib olanın, Onun mâsivâsından [mahlûklardan] uzaklaşması lâzımdır…